Известие

Collapse
No announcement yet.

до колко е нормално дизела да пуши?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • до колко е нормално дизела да пуши?

    Здравейте колеги,
    Интересно ми е до колко е нормално дизела да пуши.
    Става въпрос за Alfa 166 2.4 JTD - 2001g. Забелязъл съм че освен - на пълна газ припушва и...... абе когато е по голямо натоварването - примерно баир или с повече народ в колата. Пушека е черен и не е гъст но си се вижда в страничното огледало като се загледам. Най интересното е че в този момент ако натисна примерно до край газта може да спре да пуши.

  • #2
    Доколкото знам не е нормално изобщо да пуши и то черно, нека все пак да кажат по запознатите.
    A.Р.33 vl 1.4 2карба 90г. Няма я вече!

    Comment


    • #3
      Ако е така леко както казваш е нормално
      156 2.4JTD 136+ PS

      Comment


      • #4
        Нафтов локомотив е нормално да припушва черно. Когато го настъпиш преди 2000 оборота, преди турбината да е достигнала добро налягане пуши много, след това намалява. Неща като чип и махнат катализатор допълват ефекта с черния пушек.

        Реално, черното се дължи на недоизгоряла нафта в отработените газове - за дизелите е нормално да припушват - ако не припушваха, тия с бензинките нямаше да има за какво да ни базикат.
        Subaru Legacy 3.0R
        Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
        sigpic

        Comment


        • #5
          Мерси за отговорите.
          Предполагах че е от недоизгоряла нафта но .... знам ли . Защото пък маслото грам не мърда.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от vladev Покажи съобщение
            Нафтов локомотив е нормално да припушва черно. Когато го настъпиш преди 2000 оборота, преди турбината да е достигнала добро налягане пуши много, след това намалява. Неща като чип и махнат катализатор допълват ефекта с черния пушек.

            Реално, черното се дължи на недоизгоряла нафта в отработените газове - за дизелите е нормално да припушват - ако не припушваха, тия с бензинките нямаше да има за какво да ни базикат.
            Колега мислиш ли че при махнат катализатор ще пуши повече. питам тъйкато съм пред дилема дали да го махна.
            Last edited by ihalachev; d.m.y г., 13:33.
            Алфа 166 JTD 136к.с + чип

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ihalachev Покажи съобщение
              Колега мислиш ли че при махнат катализатор ще пуши повече. питам тъйкато съм пред дилема дали да го махна.
              Точно обратното няма да припушва
              156 2.4JTD 136+ PS

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                Точно обратното няма да припушва
                И аз мисля така, ама колегота по горе пише за обратното.
                Алфа 166 JTD 136к.с + чип

                Comment


                • #9
                  Няма как да е обратното!
                  Когато имаш катализатор и караш бавно в ниските обороти се събират сажди в него и когато настъпваш и припушва защото се пречиства и изкарва всичките събрани сажди наведнъж и така пуши...А когато нямаш катализатор не се събират никъде саждите и винаги си излизат но малко невидимо количество...
                  Единствено ако пуши търси вина в мапера ти
                  156 2.4JTD 136+ PS

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                    Няма как да е обратното!
                    Когато имаш катализатор и караш бавно в ниските обороти се събират сажди в него и когато настъпваш и припушва защото се пречиства и изкарва всичките събрани сажди наведнъж и така пуши...А когато нямаш катализатор не се събират никъде саждите и винаги си излизат но малко невидимо количество...
                    Единствено ако пуши търси вина в мапера ти
                    Тука много не съм съгласен - първо като караш леко колата не изпуска едри сажди които да се събират в катализатора После като натискаш и колата пуска сажди катализатора е точно за това да ги събира и изгаря колкото може. Ти си обеснил катализатора като кофа дето се изсипва което въобще не е така, то затова и си има определен пробег живот, и затова се нарича катализатор
                    Ако една кола пуши може да има 1000 причини дори и да не е ремапвана
                    Живко много грешни работи пишеш и ще се караме
                    Има мнооогооо фабрични коли с катализатори които си изпушват и причините изобщо не са лесни за обеснение и според мен въобще не си заслужава да ги обсъждате
                    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                    sigpic
                    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                    Comment


                    • #11
                      Трябва да ви кажа ,че моята не пуши повече от бензинова примерно,а е '99 година...трябва да я вкарам над 4 000 оборота за да подкади иначе не.
                      Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

                      EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

                      Comment


                      • #12
                        След махане на катализатор и ако има чип, ще препушва като ти натежи крака.
                        Също може да пуши ако имаш скъсан/ не добре затегнат маркуч от турбото нагоре по веригата.
                        Ако нафтата е кофти също!
                        sigpic
                        Gulfstream G650 with Italian design...

                        Comment


                        • #13
                          Аз съм с чип и не съм махнал катализатора. Като я сръчкам здраво пуши яко черно. Интересно ми е защо ми пропушва и като карам кротко. Не вдигав повече от 2000 об. а на моменти изхвърля чернилка. Това не винаги го прави. Някой път няма и помен от пушене друг път почти без газ пропушва. Забелязал съм че пропушва когато повече време колата е била в покой. Някакви идеи? Дали с махане на катал. ще се оправи? Няма симптоми на запушен. Тоест има яка мощност и никакво давене и зачудване при сръчкване.
                          Алфа 166 JTD 136к.с + чип

                          Comment


                          • #14
                            Абе само аз ли забелязвам, че тука тотално се бъркат понятията.

                            Катализаторите на нашите дизелови Алфи са оксидационни и изобщо нямат отношение към саждите, те подобряват само емисиите на въглеводороди и СО. Азотните окиси (NOx) при дизелите (защото те винаги работят с много голям излишък на въздух) могат да се пречистят само чрез EGR-системи и впръскване на карбамид(урея). Напоследък се работи и по акумулиращи NOx-катализатори, ама са мноо скъпи.

                            А пушилките (саждите), за които говорите тук, се улавят само и единствено от филтрите за твърди частици (DPF) - аз досега не съм виждал Алфа 166 с такъв филтър. Може би при последните 2.4 JTD 20V от 2006-2007 г. да е монтиран, не знам.

                            Ето ви малко четиво, само тва намерих набързо

                            http://en.wikipedia.org/wiki/Catalyt...diesel_engines
                            Volvo XC90 D5 '06
                            Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                            Lancia Ypsilon 1.2 '00



                            ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                            ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                            ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                            Comment


                            • #15
                              Поправете ме ако греша, но логиката ми е такава:
                              - Ако е махнат катализатора, газовете излизат по-бързо, нефилтрирани и може да се виждат осезаемо.
                              - След чип колата може да припушва като и дадеш повече газ.
                              - От кофти нафта пуши също
                              - От скъсан/ не добре стегнат маркуч от турбото (някои от трите до кулекторите)....
                              sigpic
                              Gulfstream G650 with Italian design...

                              Comment

                              Working...
                              X